נתניהו המריא לארה"ב: "המפגינים חברו לאיראן"

איתי גדסי No Comments on נתניהו המריא לארה"ב: "המפגינים חברו לאיראן"

ראש הממשלה נתניהו המריא הלילה לביקור מדיני בארה"ב, כשבשיאו צפוי נתניהו לנאום בעצרת באו"ם. במהלך הביקור ייפגש ראש הממשלה, עם מנהיגים ברחבי העולם. טרם עלייתו למטוס תקף נתניהו בחריפות את מפגיני השמאל

צילום: חיים צח / לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (בין ראשון לשני) לביקור מדיני בארה"ב, לקראת נאומו בעצרת האו"ם. הוא צפוי לשוב ארצה חזרה בראשון, ערב יום הכיפורים. טרם עלייתו למטוס התייחס נתניהו למפגיני השמאל שהגיעו אף לנתב"ג והפריעו לסדר התנועה ואמר, כי "אלה אנשים שחוברים לאש"ף ולאיראן".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף: ״המתקפה של נתניהו תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית ולעשות סדר בממשלה, במקום להאשים את המפגינים".

בהמשך הבהירו בלשכת ראש הממשלה: "כשראש הממשלה השתמש במילה "חוברים", הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

עוד אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת: "אני יוצא עכשיו לעצרת האו"ם, שם אני אייצג את ישראל אל מול אומות העולם. בימים אלו גם אפגוש מנהיגים רבים מהעולם, בראשם הנשיא ביידן, שאיתו אדבר בין השאר ובראש ובראשונה על איראן והרחבת מעגל השלום. אני נפגש גם עם קנצלר גרמניה, נשיא אוקראינה, נשיא טורקיה ומנהיגים רבים נוספים מאסיה, אירופה ואפריקה.

"אני חייב להגיד שזה די מרגש לראות את ריבוי הבקשות לפגישות. אני לצערי לא יכול להיפגש עם כל המנהיגים שביקשו, אבל מקווה להיפגש עם רובם.

הוא התייחס לנושא איראן: "היום העולם רואה, ואני כמובן אדגיש את זה, שאיראן מפרה את כל ההתחייבויות שלה, שהיא משקרת במצח נחושה, שהיא מתכוונת גם לפתח נשק גרעיני וגם להמשיך את התוקפנות שלה באזור. אנחנו ניאבק בשני הדברים הללו גם יחד. שמעתי את האיומים שבאו מאחד מאנשי המשטר האיראני היום, אני מציע לו לא לאיים עלינו. הוא צריך לדעת והמשטר הזה צריך לדעת שאנחנו נגיב בעוצמה בכל תקיפה של אנשינו ושל אזרחינו".

עוד אמר נתניהו: "בתחילת הביקור הזה אני אבקר בקליפורניה. אני מתכוון לפגוש שם איש שמוביל כרגע את ההתפתחות הדרמטית ביותר בטכנולוגיה האנושית בזמן החדש ואולי בכלל, את אילון מאסק. אני אדון איתו על נושא הבינה המלאכותית, וגם אפעל שישקיע בישראל בשנים הקרובות. האיש הזה במידה רבה מפלס את הדרך שתשנה את פני האנושות ותשנה גם את פני מדינת ישראל – ישראל צריכה להיות מובילה בנושא הבינה המלאכותית, וכפי שהפכנו אותה לגורם מוביל בנושא הסייבר, כך נעשה גם בתחום הזה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לדברי ראש הממשלה: "פעם היתה כאן ממלכתיות. היה ברור שמתווכחים ומפגינים בבית אבל כשראש ממשלה יוצא בשליחות כולנו לייצג את ישראל בחו"ל כולנו מגבים אותו. המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים והפכו לאופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".



0 תגובות